söndag 3 april 2011

Finbesök

Denna helgen har vi haft finbesök av lilla Iza med föräldrar. Noel blev helt till sig i fredags när Marcus, Sandra och Iza kom in på dagis med mig, och sedan skulle följa med oss hem! :) Sen har han varit i sitt esse hela helgen.

Det har varit en lugn och skön helg, "trots" besök. Ibland får man så mycket uppbokat när man har besök men denna helgen hade vi inga planer och det var avkopplande! De kom i fredags och då blev det lek här hemma och Noel hann nog visa alla sina leksaker, speciellt för Marcus som är den stora idolen ;) När barnen somnat så käkade vi och sen slappade vi i soffan.


Igår åkte vi in till stan vid lunchtid och åt på stan, sen blev det promenad från Domkyrkan till Marklandsgatan med lite kikar in i affärer vi passerade. I Slottsskogen blev det liten titt på sälar och pingviner innan vi hoppade på spårvagnen hem. I den första affären vi hamnade i shoppade jag 2 stora lådor till Noels leksaker, och sen hittade jag en tredje i en affär till så jag släpade en stor sopsäck hela vägen, men det var det värt för det blev superfint. (Bilder kommer) Kvällen avslutades med tacos och film, men det var bara Marcus som orkade se klart filmen - vi andra somnade en efter en ;)

Idag blev det långfrukost och sen hemmalek innan det var dags för Iza med föräldrar att åka hem till Helsingborg. När de hade åkt så åt Noel lunch och sen åkte han och Andreas ut till Olofstorp en sväng och jag mötte upp Jennie för en springtur! Vi avverkade 20 km (Hon fortsatte dock typ 12 till...) i behagligt tempo och det var trevligt.. Skönt med långpass ihop ibland för så snackar man bort alla kilometrar ;)

Nu på eftermiddagen har vi lekt ute i sandlådan med Bella Bus och Killa-Milla, och nu har det badats och ätit middag och sängen kallar för lilleman. När han somnat... (15 min.? 25 min.? 45 min.?) så ska vi äta och se på film!






2 kommentarer:

Sandra sa...

Tack för en mycket trevlig och mysig helg hos er! Alltid så kul att träffa er:-) Härliga foto på Iza och Noel!! Så nu måste jag framkalla foto på våra fina barn<3 Kram från oss tre

Karin sa...

Å så söta de är! :) Mysig helg ni haft! Kram på er!