tisdag 15 februari 2011

Sportlovet har börjat!

Nu har vi sportlov, jag och Noel, och vi njuter av detta!

I lördags körde vi Andreas till innebandyn och sen drog vi vidare till Alingsås. Efter innebandyn skulle Andreas på svensexa, och med en sen kväll på danmarksbåten var det bäst för oss att stanna borta under söndagen. (Smart drag visade det sig, då han var hyfsat trött på söndagen).

När vi kom till Alingsås blev det lite frukost, och sen drog vi på gympa. Familjegympa på Friskis & Svettis med Karin och Néa. Noel tyckte det var lite otäckt med den höga musiken och alla barn, men efter ett tag kom han igång (när han hade nappen i munnen), till och med så mycket att han ropade "Meja!" när musiken tystnade! Snyggaste killen som gympade i sina lite stora gympakläder och med napp i mun. :) När det var dags för en liten bana med bänkar och mattor att hoppa på så gillade han det och gick balansgång och kröp som de andra barnen, men de andra låtarna följde han inte med i utan sprang omkring själv och busade. Linnéa hade varit på gympa innan och hon visste vad man skulle göra, men även hon var lite rädd emellanåt men hon smittades nog av Noel tror jag!


Gympakillen!


När vi kom hem till mormor och morfar blev det lunch och sen tvärslocknade Noel. Han och morfar sov middag ett tag, och under tiden pysslade jag och mamma bröllopsinbjudningar. Jag hade med allt pyssel och under helgen blev alla inbjudningar klara (förutom texten i korten) och jag har även påbörjar tackkorten när jag ändå var igång. (Kanske är att ta ut något i förskott, det är ju inga sokm är inbjudna och tackat ja än?) ;)

Efter att Noel sovit så fick han åka Taxibil. Pappa kör taxi ibland och han hade kört i fredags. I lördags skulle han köra ner taxin till stan och då fick Noel åka med ner. Han var salig "Åka taxibil, åka taxibil!" och satt helt stilla och bara tittade ut! Nere i stan så promenixade de hem och jag sprang därifrån. Tänkte köra lite intervaller men efter 4 stycken så kände jag att det var för halt så jag rundade av istället, så det blev kortare runda än jag tänkt men det gjorde inte så mycket.

Hemma igen så blev det dags för middagsfix och vi gjorde pizza på Libabröd, blev himla bra och lättlagat :) Efter maten skulle Noel få lite godis - ahlgrens bilar. Mums! Han tror fortfarande att det heter skräp, och när de första var slut sa han ""Mer skräp, mer skräp!" och jag sa "Ja, du kan få lite till" och när även dessa var slut sa han "Lite till? lite till?" men då var det slut. Det blev lite mer lek innan det var sängdax för lilleman. Han somnade riktigt snabbt och sen blev det Melodifestival för oss.


Gott med skräp!

I söndags vaknader Noel ganska tidigt, runt 6 nån gång. Vi gick upp och en etsund efter det kom mamma upp så då tog hon honom så sov jag en stund till. Förmiddagen bestod av lite mer kortpyssel, en springtur, bus och lek. På eftermiddagen hade mamma bjudit in till Tupperware, och som vanligt fanns det alldeles för mycket plast som verkade vara bra att ha ;)

När Noel somnat igår kväll så pysslade jag och mamma, vi blev klara med korten och förberedde massa tackkort och det känns riktigt skönt att kommit ås långt med detta. Hon som hade Tupperwarekalaset jobbar på Silverboden i Alingsås så jag frågade henne lite om ringar också, så vi ska dit någon dag och kika. Blir mer och mer verkligt nu och i söndags var det exakt 6 månader kvar till den stora dagen så nu går det undan ;)


Igår startade vi också dagen tidigt, och jag sprang en runda... :) Sen gick jag och Noel ut och lekte medan mamma åkte till hantverkskursen. När hon kom hem därifrån så hade vi ätit, och Noel sovit och vi väntade in Linnéa. Karin hade nämligen fått bältros, lite otippat, vid lunchtid så vi tog med Linnéa in till stan. Bältros är samma virus som Vattkoppor så nu kan vi börja kolla efter prickar om några dagar. I och för sig så smittar det nog inte förrän det bryter ut, och Noel har ju inte träffat Karin sen hon fick det.

På stan kollade vi lite papper till att ha i korten, sen blev det Lekhörnan. Där fick barnen varsitt pussel av mormor och morfar i Alla Hjärtans Dag present. Noel fick ett 6 bitars pussel med Bamse, och det är nog lagom svårt nu. Knoppussel lägger han i en väldans fart, men detta är ett riktigt pussel och det verkar vara en lagom stor utmaning för han förstår hur man ska göra, men inte riktigt vilka bitar som passar ihop. Efter pusselinköp så fikade vi, mysigt och intensivt! :)


Charmtroll!

Lekplatsbus!



Fika på stan!

Efter fikastunden så åkte vi hem, jag och Noel packade ihop och körde hem till Göteborg. Jag villekomma iväg innan Noel blev för trött så att han inte skulle somna i bilen, och så ville vi hem så att Noel och Andreas kunde leka lite. När vi kom hem så mötte vi Andreas, som kom precis samtidigt och det blev fullt ös här hemma. Jag åkte och köpte thai och hyrde film, och efter maten somnade jag gott i soffan framför filmen ;)

Dagen idag startade lite senare, typ 7, och nu har vi myst, ätit frukost och kollat på Stora Maskiner på tv'n Noel fick den Dvd'n av oss igår, och han älskar den! Massa korta avsnitt om hur storamaskiner fungerar, ett program som kommer från SVT Barnkanalen. Innan har vi sett det på SVT play, men där finns ju inte alla avsnitt så nu kan vi se om grävmaskinen om och om igen ;) "OOOOOOOOOJJJJ" hör man då och då från Noel där han sitter i soffan och tittar!

Nu ska vi klä på oss för att komma ut snart, blir en promenad för att köpa blöjor bl.a. och vi kommer säkert titta på en och annan lastbil under vägen också ;)

2 kommentarer:

mormor sa...

Det var helt underbart att ha er här men jag blev lite förvånad att du slocknade i soffan när du kom hem, jag fixade en glasmålningskurs efter att ni åkt :)

Maria sa...

Ser mycket fram emot att få fin inbjudan i posten :D
Kram!