onsdag 16 februari 2011

Aktiviteter!

Igår hade vi en riktigt utedag! Vi kom ut vid 10-tiden nån gång, och promenixade bort till Coop Sisjön, en promenad på ca 4,5 km. På vägen dit fick vi stanna för diverse grävmaskin- , lastbils- och bilkollar och Noel tyckte det var roligt att åka vagn! Inne i affären så handlade vi lite, och min tanke var att ta bussen tillbaka och hinna hem för lunch innan Noel skulle sova. Men... Noel somnade inne på Coop och vi hade inte handlat mer än att det skulle fungera att promenixa hem också, så det gjorde jag!

Väl hemma blev det välbehövlig lunch för oss båda, och när vi ätit och städat undan det så gick vi ut igen. Då tog vi ingen vagn utan Noel promenixade fint själv. Lite protester emellanåt, men när vi började leka kurragömma på vägen så gick det finfint. Jag gömde mig bakom ett träd och han sprang efter och hittade mig, och så turades vi om. När vi kom utanför gården så kom vi till ett par buskar och där var ett perfekt gömställe enligt Noel. Han sprang in i buskarna och sen skulle jag leta, och så höll vi på ett bra tag. Sen promenerade vi vidare till Filmtajm (han blev buren en del av den vägen...) lämnade vår film och tittade på grävmaskinen som arbetade utanför. Sen ville Nolle till buskarna igen och promenerade hela vägen från Filmtajm och hem. Vi lekte en stund till i buskarna innan vi gick in och värmde oss.



Var är Nolle?


HÄR!


Spännande!

Idag har det varit mer av en innendag! Jag satte en deg igår så imorse klockan 7 bakade jag och Noel bröd, och det var smaskigt till frukosten sen. Sen har vi varit inne under förmiddagen och lekt, och Noel har ramlat tre gånger. Inte bara ramlat lite sådär som han gör ofta, utan verkligen ramlat.

Han halkade av stolen när han skulle gå ner, men det gick bra. En stund senare så var han på sin stol igen och ramlar, och då slogr han i huvudet på vägen ner. Han skrek och jag blev rädd, men tror inte det var så illa, och man ser inget nu i efterhand. Det tog ett tag att trösta honom men han var nog rätt rädd av min reaktion också och när han väl var tröstade så har han lekt vidare och sådär som vanligt. Den tredje gången han ramlade så hoppade han ner från soffan på nåt konstigt vis, men då fick jag tag på honom annars hade det vart rakt in i bordet. Men efter dessa incidenter med denna vilde så packade jag på oss kläder och så gick vi ut. Vi gick bakom huset och kollade lite på maskinerna som jobbar på skolan där, men vi stannade inte ute så länge. Det var svinkallt idag, och det var nästan lunchdax men det behövdes lite frisk luft för när vi kom in hade jag en solstråle med mig som åt massa lunch, lekte lite och sen slocknade han på 5 minuter!

Nu sover lilleman, jag dricker en kopp kaffe och fixar lite småsaker... skönt med sportlov måste jag säga!

1 kommentar:

Maria sa...

Haha vilket bra gömställe Noel!!!